May 11, 2011

U-Mobile atau Untung Mobile???

"Pada tahun 2008 saya dan kawan saya telah di datangi oleh promoter U Mobile di sebuah booth PC fair di KLCC, promoter tersebut mengatakan boleh register line free untuk 3 nombor. Setelah di pujuk, maka kami menerima tawaran itu, Jadi kami serahkn IC kepada promoter itu atas permintaannya untuk register.

Line pospaid tersebut akan aktif selepas 7 hari, jika ada sebarang keraguan boleh terminated tanpa sebarang caj sebelum 7 hari, itu syarat yang dikenakan sekiranya kami tidak bersetuju dalam tempoh selepas register line tersebut..

Tidak sampai 7 hari, kami pertimbangkan semula untuk TERMINATE line postpaid yang kami langgan kerana tidak guna line tersebut, Sim card masih blom ditanggalkn dari CARD asal. Kami pergi semula ke Time Square untuk terminate. Setelah berurusan process berjalan dengan baik, tapi setelah sekian lama, BILL dari u-mobile sampai ke alamat tempat dimana kami tinggal.

Sedangkan saya sudah menghubungi customer support u-mobile untuk menyelesaikan masalah ini, mereka menjanjikan akan menyelesaikan secepat yang mungkin.

Tetapi sampai hari ini, pihak u-mobile masih lagi menuntut hutang mereka yg berjumlah RM 625.35 untuk 3 nombor line pospaid yang langsung saya tidak gunakan dan sudah saya terminated sekian lama, sedangkn kawan saya  yang register dan buat termination bersama saya tidak pula dituntut.

Jadi di sini saya ingin buat aduan bahawa U-mobile mengenakan CAJ kepada saya dengan tanpa sebab dan line pospaid yang saya sudah terminate.

Sehingga sekarang mereka masih menuntut hutang berkenaan sehinggakan saya dapat marah dan makian dari pihak syarikat lain yang bertugas sebagai menuntut hutang /bil yang tertunggak dari pelanggan-pelanggan syarikat U-Mobile berkenaan.

Saya amat tidak berpuas hati dengan layanan dan syarikat berkenaan sehinggakan mengganggu tugasan harian dan emosi saya.

Diminta pihak pengguna mengambil tindakan atas aduan ini.  semoga mendapat perhatian dan pertimbangan dari pihak pengguna sebaik mungkin. sekian terima kasih..."


Memang best je karangan aduan aku kat atas nie.. hehee..karangan bahasa melayu + bahasa inggeris lagik.. aku mengadu pada Pusat pihat aduan pengguna kebangsaan. ada lagi cawangan-cawangan lain.. tak larat plak nak mengisi borang menda yang sama aje.. huhu.. aku letak kat blog ni jelah, kot2 ada pihak pengguna bersimpati terbaca dan buat tindakan.. Alhamdulillah kalau ade..hehe.. sayang korang lar klu gitu!~ ;)



aku dah malas nak cerita banyak, korang baca sal aduan tu pun korang leh agak dah kan apa syarikat ni buat pada aku sekarang... sekarang dah tahun 2011 dah babe, korang kira sendirilah betapa tidak jemu nya syarikat ni menuntut hutang tertunggak yang tidak berbukti kesahihah aku ni dah terminated line pospaid tu..

kalau aku tak terminate cemane aku boleh daftar line pospaid maxis pada tahun 2009?? gila spesis apakah  U-Mobile ni tetiba mintak hutang tertunggak pada line yang sudah di terminate? SANGGAP Atau SANGAPP KAH syarikat U-MOBILE nie?? takde duit sangat kah yang asik minta hutang orang ikot suka hati mak bapak dia jek.....

dan ini web atau pengguna-pengguna yang dah terkena dengan U-Mobile ni setakat yang aku jumpa ni semua terkena pada tahun 2008...
miss dahlia
forum lowyat

yang lain suwey sendiri lah... masih tiada tindakan pape.. aku heran..........

2 SuKe KoMen..:

Lepas ni kalau ade mnde2 free, pastikn anda amik Gambr ngn prmoter tu n No ic Dorang n record semua perbulan, Bru berurusan =) kekekekee

dulu tak pakai hp canggih.. hp murah2 jek.nak rakam video, rekod bualan dan ambik gmbor tak ckup memori sebab tahu dah kan promoter tu cakap panjang lebor ditambah lagi soalan2 dna gelak ketawa... so memang takleh buat lar mcm tu... hurmm

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More