Jan 16, 2012

Classy Vintage

Assalamualaikum..

Hari ni aku nak bercerita tentang tema majlis perkahwinan aku yang akan diadakan tak lama lagi beberapa hari *nervous nieh...* hehe.. mengikut perancangan dari bulan-bulan selepas aku bertunang dulu lah.. kononnya  nak tema ala-ala sweet garden gitu... penuh dengan dedauan kehijauan dan lembaran kain kain lace chiffon yang lembut di setiap tiang kanopi aku nanti... hehee.. *mai dah angan-angan...*

Lastly... dah tinggal lagi sebulan.. baru lah aku decide semula.. semua tu memerlukan banyak dedaunan dan chiffon yang akan membotakkan kepala aku up sket bapak aku...heee....

 


Akhirnya aku buat reseach dalam internet ni, tema wedding apa yang sesuai untuk wedding of the year 2012 aku ni.. *kunon lah wedding of the year tuhh...perasan lagik..* ... Result nya aku buat lah tema Classic vintage. Akan tetapi versi Melayu Islamic punya.. bukan Barat Kristian punya okey! *sila alert disitu..*

So, apa yang aku perlu buat tema classic vintage aku ni perlulah ada corak-corak vintage contoh nya seperti ini :




Sumber : Google


Aku rasa may be korang semua dah biasakan tengok corak2 macam ni?? corak macam ni ada juga orang panggil English style. ada lagi satu tu corak vantage yang ala-ala bunga rose tu.. tapi corak tu may be dah sedikit ketinggalan utk tahun 2012 ni.. Apa yang aku reseach lagi corak classic vintage ni datang balik cuma digabungkan ala-ala modern style sikit. Sangat-sangat suka ;)

Incik Kamera
Untuk menggabungkan classy vintage ni nampak smooth dan cantik kena pandai mainkan warnanya. so kat sini photografer lah kena banyak edit tone colour dan snap sehabis baik. heee.. sebab tu lah aku ambik si ayien ni sebgai photografer aku.. boleh ke blog web nya disini .  :)

Warna warna ;)
Okey mulanya aku decide nak kan warna merah+cream+putih... lastly bapakku juga punya idea... hijau putih la... so berbalik semula pada perancangan aku mula-mula dulu inginkan tema garden yang ala-ala kehijauan dan keputihan. Tapi tetap tak menjadi tema garden walaupun tema classy vintage aku ni telah menggunakan warna Hijau + Putih + Cream. Lastly menjadi Hijau Lumut + Hijau Aqua + Putih + Cream.. huhuuu... aku pon dah pening dengan tema warna aku ni. Apa-apa pun biarlah nampak simple, classic dan exclusive.. sesuai dengan citarasa aku dari dulu yang sukakan semua perkara nampak simple tapi exclusive ;)

Diantara beberapa DIY aku..  heee.. warna-warna tema classy aku seperti yang ada pada kad undangan aku tu...

Bab pelamin plak... nanti lah aku cerita.. sebab gubahan hantaran aku pon tak siap lagi... hehehe.. lagi beberapa hari je ni.. boleh plak aku rileks2.. ok to be continue... tataa... ;)

2 SuKe KoMen..:

dah tak lama nk jd isteri org, semoga mjlis yg akan berlangsung diredhai Allah. semoga perkahwinan yg dibina kekal hingga ke syurga

biasalah jar, mmg akan ada byk prubahan..kita plan camni, camtu plak dpt...apa yg plg pntg majlis berlangsung dgn pnuh keberkatan...

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More