Oct 1, 2012

Bersabar selagi boleh laa...boleh blahhh!

Hidup susah, mati pun susah...!

Macam kasar je ayat atas tu kan.. tapi betullah... Manusia ni tak pernah nak rasa bersyukur walaupun dah dapat macam-macam yang Allah bagi...

Kesian...

Tambah lagi.. hati tu penuh dengan hasad dengki, cemburu buta, tawar lagi pahit. Setiap perkara yang dihadapi tak pernah nak rasa redha dengan setiap perkara yang terjadi...

Mashaallah...

Sampaikan satu tahap... Aku pon pening bagaimana hendak mengawal perasaan aku yang sakit mata n hati melihat manusia sedemikian.. hanya bersabar.. bak kata mama aku "sabar aja, besar tau aja dapat pahala bila dia buat macam tu kat aja..."
Ok, fine aku bersabar... Dan bersabar dengan kerenah 'budak kecil yang merengek kehausan susu' tu...

Sampai bila-bila... Aku dan dia takkan lari dari karenah dan keadaan semasa ini selagi hubungan silaturahim ini ada....

Kalau ikutkan hati kecil aku... Mungkin dah lama aku memberi 'ayat-ayat cinta' padanya, dan bukan dia seorang sahaja dalam dunia ni "Mummy Garang".. konon..........

Fuhh.....

Buat masa ini, biarlah semua manusia ini melihat aku 'lembut, sopan dan baik' dimata mereka.. kerana mereka baik terhadapku... Tidak.hipokrit... Tapi bagi dia... Mungkin suatu hari nanti.. yang 'lembut sopan dan baik' ini lah yang akan menundukkan keegoaan 'Mummy Garang' tu..... Hahaa..*gelak besar*

Ok dah.. abis sesi merapu aku melepas dan meluahkan apa yang terpendam... Lambat benor turn aku nak ngadap amoi bank cimb nie... Atm card kena block! Ergghh!

Attack is ?


0 SuKe KoMen..:

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More